OD 1.9.2022 - 31.8.2023 realizujeme projekt Šablony Špičky
registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_002/0001986
výše podpory: 227.328Kč
Souhrn realizovaných aktivit:
● 1.I/1 Školní asistent MŠ (zvoleno 860 produktivních hodin)
● 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ (zvoleno 1x 8 hodin vzdělávání)
● 1.I/8 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v MŠ (zvoleno 1x)
------------------------------------------------
SOUHRN REALIZOVANÝCH AKTIVIT V PROJEKTU ŠABLONY II, které byly podpořeny částkou 189.642Kč
- 1x DVPP – čtenářská gramotnost
- 1x DVPP – matematická gramotnost
- 1x DVPP – osobnostně sociální rozvoj
- 1x DVPP – polytechnické vzdělávání
- 2x sdílení zkušeností pedagogických pracovníků
- 4x projektový den v MŠ
- 4x projektový den mimo MŠ
- 4x komunitně osvětové vzdělávání
Souhrnná reflektivní zpráva z projektu č. CZ.02.3.68/0.0/18_063/0015662, název: Šablony Špičky
PERSONÁLNÍ PODPORA:
2.1/5 Chůva – personální podpora MŠ
- 0,3 pracovní úvazek
- studium v rozsahu 160 hodin - Profesní kvalifikace Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky, PK 69-0117-M
2.I/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků DVPP
- osobnostně sociální rozvoj
DVPP v rozsahu 8 hodin - Manuál začínající ředitelky MŠ
- matematická gramotnost
DVPP v rozsahu 8 hodin
- Matematická pregramotnost- rozvoj předčíselných a matematických představ a dovedností v předškolním věku
- čtenářská gramotnost
DVPP v rozsahu 8 hodin - Předčtenářská gramotnost v praktických činnostech v MŠ
- polytechnické vzdělávání
DVPP v rozsahu 8 hodin - Vyrábíme rytmické nástroje
2.I/8 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro MŠ)
- 2x návštěva zástupce MŠ Špičky v MŠ Němčice nad Hanou
- 2x návštěva zástupce MŠ Rakov v MŠ Špičky
Reflexe všech pracovníků potvrdila přínosnost aktivit. Vzdělávací, setkávací i metodické činnosti obohatily edukaci v mateřské škole. Pedagogové nabyli nový pohled na čtenářství, na rozvoj matematických představ u dětí a inspirovali se v oblasti polytechnické výchovy. Absolvováním kurzu Chůva získala budoucí chůva profesní kvalifikaci a nabyté vědomosti uplatňovala denně při práci s dvouletými dětmi, ale byla i nápomocna učitelkám při mnoha dalších činnostech. DVPP Manuál začínající ředitelky výrazně pomohl a usnadnil nové ředitelce její práci. V této oblasti jí také bylo velkým přínosem navázání spolupráce a sdílení zkušeností s dalšími mateřskými školami. Při vzájemných návštěvách jsme nalezli mezi pedagogy podněty k rozšiřování vzdělávání o nové poznatky a informace, mezi ředitelkami náměty na aktivity a akce, stejně tak mnoho odpovědí na otázky týkající se řízení organizace. K tomu všemu Šablony Špičky II napomohly.